Intervjui
Novi projekti KK Zadar: U planu su klupska TV, web-shop i brendiranje Zadra kao grada košarke

Novi projekti KK Zadar: U planu su klupska TV, web-shop i brendiranje Zadra kao grada košarke

Autor: Paulo Sarić

Činjenica da su drugi najgledaniji klub regije i osjetno gledaniji nego domaći rivali Cibona i Cedevita zajedno Zadranima bi trebala pomoći u privlačenju novih investitora.

Proteklog je tjedna pokrenuta nova internetska stranica KK Zadar. Mali je to korak koji u uobičajenim okolnostima 2019. godine ne bi trebalo ni isticati, no s obzirom na modus operandi koji je godinama prevladavao u zadarskom abaligašu vrijedi prepoznati da je to, premda sitan, korak u pravom smjeru.

Od dolaska novog vodstva neke su se stvari pokrenule nabolje što se tiče same organizacije kluba iz Donatovog grada. Dug je smanjen za pet milijuna kuna, plaće više ne kasne, a zakotrljalo se i po pitanju marketinga i promocije.

Internetska stranica samo je jedan kotačić u stroju koji se namjerava izgraditi kako bi se klub što je moguće više približio navijačima i olakšalo iskorištavanje marketinškog potencijala kojeg KK Zadar zasigurno ima. Možda i više nego bilo koji drugi košarkaški kolektiv u Hrvatskoj. Malom tržištu unatoč.

- Za razliku od stare, nova je stranica u stanju reproducirati multimedijalne sadržaje. Podržava mogućnost pokretanja video klipova, a u planu je omogućiti i postavljanje audio materijala što se do sada nije moglo ni zamisliti. Dosadašnja je stranica bila tehnološki zastarjela što je i razumljivo s obzirom na to da je rađena 1998. godine kada je internet bio tek na svojim začecima. Stari provider bio je jedan od prvih, ako ne i prvi, koji se time bavio na prostoru Zadarske županije. Jasno, u međuvremenu su rađene nadogradnje, no nedostaci su bili toliki da smo odlučili napraviti novu stranicu – pojasnio je razloge kretanja u projekt izrade nove internetske stranice direktor marketinga i odnosa s javnošću zadarskog kluba Ivan Ištuk.

FOTO: Šime Zelić (Basketball.hr)

Ipak, nije sve išlo po planu. Prve najave o pokretanju nove web stranice mogle su se čuti još prošle sezone, da bi se ideja ponovno zakotrljala tijekom ljeta kada je najavljeno da će cijela priča biti zgotovljena tijekom jeseni.

- Internetska stranica je kasnila otprilike dva mjeseca u odnosu na zamišljeno. Glavni razlog kašnjenja je što smo željeli prilagoditi stranicu za sve dostupne platforme te postaviti i uobličiti kompletan sadržaj prije samog pokretanja – dodao je Ištuk otkrivši zašto navijači KK Zadar još uvijek nemaju mogućnost naručiti robu i suvenire omiljenog kluba putem interneta kao što je bilo najavljeno početkom sezone - izrada kvalitetnog web-shopa je kompleksan posao, ne samo što se tiče tehničke strane, već i za baviti se njime. Upravo iz tog razloga smo napravili shemu u kojoj bi nam tehnički sponzor trebao olakšati zadatak baveći se u suradnji s nama pokrivanjem tog dijela aktivnosti. Nažalost, naš tehnički partner ima određenih problema koje ne može riješiti pošto mu stranica ne podržava određene plug-inove. To smo u zadnjih mjesec, mjesec i pol pokušali riješiti i prilagoditi stranicu korisnicima te se u zajedničkom naporu intenzivno bavimo time.

FOTO: KK Zadar

Jedna od stvari koje pokazuju ozbiljnost prema vani i daju dodatnu marketinšku težinu samom klubu su uniformiranost igrača i stručnog stožera. I dok u dvorani nema takvih problema, košarkašima Zadra na početku sezone se događalo da na gostovanja odlaze u 'civilnoj' odjeći više podsjećajući na mladiće na ekskurziji nego na klub koji se financira javnim novcem.

- Postojalo je određeno kašnjenje kod isporuke robe jer je sama oprema kasnila iz tvornica odakle ju tehnički sponzor povlači. Osnovni rokovi nisu ispoštovani, no već se krenulo u rješavanje tog problema – kratko je po tom pitanju kazao direktor marketinga i odnosa s javnošću KK Zadar.

Zanimljiva je to kovanica koja u sebi obuhvaća i brigu za pronalaženje novih sponzora, odrađivanje operative vezane za dnevno marketinško funkcioniranje kluba, vođenje konferencija za medije, ali i rad na povećanju vidljivosti kluba prema potencijalnim ulagačima te održavanje brojnih komunikacijskih platformi koje su profesionalnom športskom kolektivu nužnost na isteku drugog desetljeća 21. stoljeća.

- U planu je objediniti sve informacije na jednom mjestu i pobrinuti se da klub bude prvi izvor vijesti na kojem će svi zainteresirani saznati sve što ih zanima o KK Zadar. Oživit ćemo KK Zadar TV, a pokrenut ćemo i 'podcaste' vezane uz klub. Osnovne pripreme su već odrađene te se nadam da će to zaživjeti u što skorije vrijeme. Planiramo raditi intervjue s trenerima, igračima, trenerima mlađih kategorija, ljudima iz uprave itd. kako bismo što je moguće više klub približili navijačkoj bazi – otkrio je mladi Vukovarac što očekuje navijače zadarskog kluba u bližoj budućnosti.

FOTO: Šime Zelić (Basketball.hr)

KK Zadar je prošle sezone bio treći najgledaniji klub u ABA ligi iza beogradskog dvojca Zvezde i Partizana s 4341 gledateljem u prosjeku. Ove godine brojke pokazuju slične trendove. Posjećenost dvorane „Krešimir Ćosić“ pala je za stotinjak gledatelja, no razlog tome je kazna radi koje su susretu protiv Krke mogli prisustvovati samo pretplatnici, sponzori te polaznici i zaposlenici lokalnih škola košarke.

Zadar je trenutno druga najgledanija momčad regije. Ili, ako hoćete - 50 posto gledaniji od Cibone i Cedevite zajedno…

Stoga se u narednom periodu želi iskoristiti veliki potencijal koji leži u navijačkoj bazi i brendirati Zadar kao 'grad košarke' što bi posljedično moglo utjecati i na privlačenje novih sponzora i popravljanje financijske slike kluba.

- Takve stvari definitivno imaju utjecaja, kako na pristup sponzorima tako i na interes sponzora da sami pristupe klubu u koji žele uložiti određena sredstva jer daju ozbiljnost, vidljivost, ali i dodanu vrijednost što se tiče samog identiteta kluba. To je veliki plus u dovlačenju novih sponzora i partnera. Mi ćemo s naše strane iskoristiti sve potencijale koji su nam na raspolaganju kako bismo KK Zadar što je moguće više približili navijačima i svim građanima te vjerujemo da će sponzori prepoznati naš trud i pokazati veći interes za ulaganje u naš klub. Na obostranu korist i na dobrobit cijele košarke – zaključio je Ištuk.